Saturday, November 27

Report Card



Salam, alhamdulilllah, alhamdulillah, alhamdulillah, tadi baru sahaja lepas mengambil keputusan peperiksaan penggal 2 di sekolah. Result ada yang menggembirakan dan ada yang kurang menggembirakan hati. InsyaALLAH boleh perbaiki lagi. Tingkatkan usaha, tingkatkan iman, tingkatkan taqwa, tingkatkan kesabaran, tingkatkan amal. Semoga hari ini lebih baik daripada semalam, dan esok lebih baik daripada hari ini. InsyaALLAH.

Tahniah kepada yang cemerlang. Yang kurang cemerlang sila usaha lagi. Anda pasti boleh tingkatkan prestasi insyaALLAH. Kena banyak muhasabah diri balik. Mungkin kita ada buat silap dengan sesiapa. Mungkin kita tak bayar hutang kita lagi. Mungkin kita ada buat dosa. Check balik ya. Jangan putus asa. Banyakkan berdoa kepada ALLAH.

Dari Abu Hurairah r.a bahawa nabi SAW telah bersabda:”Allah sentiasa memperkenankan doa seorang hamba selama doa itu tidak mengandungi (perkara) dosa, (perkara yang) memutuskan silaturrahim dan selama tidak meminta supaya cepat-cepat diperkenankan.” Lalu baginda ditanya oleh seseorang:”Apa maksudnya meminta dicepatkan?”Jawab baginda:”Umpamanya seseorang itu berkata dalam doanya:”Aku telah berdoa, aku telah berdoa tetapi aku belum melihat doaku diperkenankan. Lalu aku putus asa dan berhenti berdo

9 comments:

Muhammad Mu'az said...

salam. insyaAllah segala yang berlaku ada hikmah. mabruk alaika :)

najihah said...

mabruk alaik. Teruskan usaha. I.Allah berjaya :)

Isyraf Imrani said...

InsyaALLAH

Anonymous said...

TAHNIAH.!!! icap.!!! ^_^..so sotry laa ckit result dpt bpe.!?!? huhuh...kepoh seyh..>_<

@quA_G!rL said...

alhamdulillah...mabruk 'alaika....truskan berusaha...usah d pndng yg tlah lepas tu..focus utk SPM nti.moga najah milik kt bersama..insyaAllah..:)

Isyraf Imrani said...

irsyad - haha takleh story kat sini la icad :D , nanti pm ana hehe :)

Isyraf Imrani said...

nujum - syukran, insyaALLAH. kena pulun betul2 utk SPM thn depan :)

Thaaqhib Mohammed said...

pandang biar jauh.. kan?

Isyraf Imrani said...

akh Thaaqhib - InsyaALLAH. syukran