Friday, December 3

F.O.K.U.S


Salam...

Bismillah...

Fokus : Sesuatu yg menjadi pusat perhatian

Aku ni jenis orang yang susah nak fokus pada satu benda, suka sangat wat macam2 benda dalam satu masa, last-last semua benda yg aku buat tu, satu hapak pun tak siap.

Bila dah tak siap, tiba-tiba aku marah, mulalah tuding jari si fulan si fulanah. Kutuk orang sana, kutuk orang sini, kutuk diri sendiri. Semua benda tiba-tiba aku tak puas hati.

Kadang-kadang aku mendiamkan diri. Tension sgt dengan masalah diri sendiri. Tension sgt fikir masalah org lain. Tension sgt fikir masalah kerja. Tension sgt fikir masalah sekolah.

Alhamdulillah, ALLAH kurniakan aku seorang SAHABAT. Sahabat ni selalu ingatkan aku supaya dekatkan diri dengan ALLAH. Kalau kita fokus untuk rapat dengan ALLAH. InsyaALLAH benda lain ALLAH akan permudahkan.

“ Nikmat yang paling berharga selepas nikmat Iman dan Islam, adalah memiliki SAHABAT yang soleh. Jika kamu mendapati kewujudan kasih sayang antara kamu dengannya, maka peganglah ia bersungguh-sungguh.” ~ Saidina Umar Al-Khattab

Astaghfirullah. Astaghfirullah. Astaghfirullah.

p/s: Semoga berjaya rakan-rakan OneSe7en dalam program Wafdul Amin. Semoga ALLAH redha atas segalanya.

Wassalam.

4 comments:

TUKANG KATA said...

betul. akak setuju. isyraf bertuah punya sahabat seperjuangan yg baik. tak ramai dpt nikmat begitu.

akak sendiri masih mencari sahabat yg senang susah bersama.

Isyraf Imrani said...

Alhamdulillah. Kurniaan ALLAH.

Tak lama lagi akak jumpa la tu sahabat yg senang susah bersama, InsyaALLAH.

antamuSlim said...

tingkatan iman itu ada tiga. pertama, orang yang beramal dan bertawasul dengan amalnya. yang kedua, orang yang beramal kerana takutkan neraka. yang ketiga, iaitu orang yang bebas merdeka, tidak terikat dengan ganjaran syurga dan tidak juga terikan dengan ancaman neraka. mereka bebas beribadah kepada Allah semata, hanya kepada Allah semata.

Isyraf Imrani said...

syukran :)