Wednesday, January 11

Rindu tahfiz

Assalamualaikum. Dulu, masa sekolah (2007-2011). Aku join tahfiz (Al-Amin Tahfiz Cente, ATACE). Pada mulanya, aku masuk group Ust Hafiz. Ust ni memang garang, salah sikit kena. Then dia pindah. Masuk pula group Ust Abdul Rahman. Ust ni sempoi je. Sampai kadang-kadang aku malas nak tasmi'.

Kemudian tibalah pada suatu tarikh. Tak silap aku, 31 Mei 2007. Aku dimasukkan ke dalam group Ust Jumadi. Alhamdulillah, aku ingat lagi, time tu aku tasmi' dengan Ust, muka surat kedua Surah Nuh. :)

Ustaz Jumadi :)


Pada masa itu, ahli kumpulan tahfiz Ust Jumadi terdiri daripada Muaz, Haziq, Nadim, aku, Nawi, dan Suhail. Suhail masuk tahfiz lambat sikit, akhir tahun.

Kumpulan aku juga dianugerahkan sebagai kumpulan tahfiz terbaik 2007 hehe. Macam-macam ragam yang ada dalam kumpulan kami. Macam-macam denda juga yang kami dah lalui, hehe.

Kumpulan Tahfiz Terbaik 2007


Mengisi masa lapang bersama Quran


Yang berbaju biru dan kuning itu ialah adik-adik aku yang dalam percubaan tahfiz.


Sedang tasmi' dengan ustaz. Saat-saat tasmi' 2 maqra'


Azhari dan Adli :)


Pada akhir 2008 -Terima sijil MAIWP-


Kamil dan Ameer sedang tasmi' dengan Ust Jumadi

Muaz dan Haziq (sekarang dah kurus :D)

Nawi, aku dan Nadim.

2009. Tengah tu Ust Muhyiddin. Dia ganti Ust Jumadi buat sementara waktu.


Pada 28 Jun 2010. Seorang hafiz telah lahir daripada kumpulan kami. Iaitu Muhammad Mu'az bin Omar. Alhamdulillah.


28 Jun 2010.

Badminton :) Kami juga ada aktiviti riadhah.

Tiada dalam gambar (Nawi dan Ameer)

Nego target hafazan.


ATACE juga telah menganjurkan Kem Kembara Quran pada tahun 2010. Temanya "Quran first, the rest follows." Waktu kem ini jugalah aku kehilangan jam kesayanganku. :)






Jamuan pada akhir tahun 2010





LinkHafiz kedua dari kumpulan kami, Muhd Haziq bin Razali :)


27 April 2011, merupakan hari terakhir kami ber-tahfiz dengan Ust Jumadi. Detik-detik terakhir bersama Ustaz dalam ATACE.



Jamuan terakhir kumpulan kami :D


Ust Jumadi dan keluarga. :)

Perjuangan kami masih belum tamat!

I miss all the moments we've been through together.

Semoga semuanya istiqamah dengan Quran :)




No comments: