Monday, July 25

Hari yang ditunggu, akhirnya tiba jua

"Doa senjata mukmin."

Alhamdulillah

PUI telah pun bermula pagi tadi (Isnin : 25/7/11)

Memang seronok, aku sendiri pernah alami PUI itu semasa di tingkatan 3.
Mungkin ada yang cakap tak menarik, tapi itu pandangan mereka. Apa yang aku
rasa lain. Rasa semangat nak belajar

Alhamdulillah, Allah beri aku semangat. Semoga semangat ini tak lapuk dek hujan, tak lekang dek panas. Insya-Allah.

Tapi pada hari pertama PUI juga lah, ada berita yang kurang menyenangkan
datang kepadaku, insyaAllah akanku cari solusi dan ambil tindakan.

Iftar OneSe7en tadi, ramai juga yang datang, alhamdulillah. Moga Allah redha.
Moga hubungan itu Allah pelihara.

Sibuk itu sebenarnya bermakna! Orang yang sibuk akan menguruskan masanya
dengan baik InsyaAllah. Sebaliknya orang yang banyak masa lapang "free time", akan
sewenang-wenangnya membazirkan masa. Tapi mungkin bukan semua orang macam tu.

Renung-renungkan dan selamat beramal :)


5 comments:

Al-Fakir Hamidi said...

Semoga terus bersemangat dengan PUI. Tetaplah berjalan, hingga penamat.

Jangan bila 'ia' sudah berakhir, kita menangis tanda penyesalan.

GAMBATTE akh!
:D

Ahmad Isyraf Imrani said...

InsyaAllah akhi :) jazakallahu khairan kathira :D

Auzaie said...

Gambatte isyraf!
struggle betol-betol,usaha dan tawakkal(kata-kata org baru aktif)
rabbi yassir wala tu'assir :)

Ahmad Isyraf Imrani said...

jazakallahu khair akhi auzaie :)

insyaAllah, amin..

ceeee padahal dah lama aktif ?

AFIF MARZLAN said...

PUI BEST~..appreciate it