Tuesday, May 10

Musim Periksa


"A creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others."


Assalamualaikum.

"Setiap perkara ada musimnya."

Musim periksa kian menjelang. Tinggal lebih kurang 1 hari sahaja lagi. 12 Mei 2011. Itulah tarikh yang aku nanti-nantikan sebenarnya. Periksa yang bakal mencabar aku. Mencabar rohani, jasmani, semangat, fikiran dan lain-lain.

Nak kata dah ready, I don't think so. Tapi KENA READY. Teringat kata-kata seorang senior, "Islam sedang ditindas, jadi kita sebagai seorang muslim KENA MENUNTUT ILMU."

Sebab apa?
"Melalui ilmu, InsyaAllah kita (Islam) tidak akan ditindas."

Jadi. Aku KENA TAJDID NIAT. Belajar bukan untuk periksa.

Ya.

Doakan supaya aku diberi kekuatan, kesungguhan.

Doakan supaya Allah terangkan hati aku untuk menerima ilmu.

Doakan supaya Allah beri aku ingatan yang kuat.


Minta maaf atas segala tingkah laku dan salah silap.



Dimana ada kemahuan disitu ada jalan. Where there is a will there is a way.

Wallahua'lam.

Selamat berjuang warga Al-Amin terutamanya warga OneSe7en !





2 comments:

Thaaqhib Mohammed said...

amin

insyaallah berjaya ,yeah!

Isyraf Imrani said...

amin. InsyaAllah. yeah!