Monday, June 28

Tahniah Al-Hafiz




Salam

Alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah , seorang daripada sahabat kita telah menjadi HAFIZ Al-QURAN 30 Juzu' secara 'official' sebentar tadi . Mu'az , ana berasa sangat gembira dan bangga dengan anta , jangan lupa pesan ana .

Tadi ada majlis khatam Al-Quran , baca surah Ad-Dhuha sampailah surah An-Nas , pastu Mu'az bacakan doa khatam Al-Quran dengan penuh khusyu' , alhamdulillah , kemudian ada ucapan daripada Pakcik Isa dan ucapan daripada Ustaz Jumadi , ibu bapa Mu'az turut hadir , ana dapat lihat kegembiraan di muka ibu bapa Mu'az . Tentu mereka kagum dan bangga dengan anak mereka . Selepas itu , adalah sedikit jamuan ringan sempena Mu'az khatam ni , hari ahad ni Ustaz Jumadi ajak keluar makan celebrate Mu'az :D .

TAHNIAH MUHAMMAD MU'AZ BIN OMAR ! BARAKALLAHU LAKA ! SEMOGA BERJAYA DUNIA DAN AKHIRAT .

Confirm ibu bapa anta rase bertuah giler dapat anak macam anta kan ? :)
Terima kasih kepada para pendidik terutama Ustaz Jumadi bin Kadir , terima kasih kepada semua ibu-bapa yang tidak pernah jemu memberi komitmen kepada ATACE . Alhamdulillah , ATACE telah melahirkan seorang lagi hafiz yang kedua(selepas Kak Azlina). Mu'az , anta sekarang ada banyak masa untuk murajaah , ada lagi 1 setengah tahun sebelum melangkah keluar alam persekolahan ni , manfaatkanlah masa tersebut dengan sebaik mungkin , kalau boleh hafal makna sekali :D .





Saat-saat selepas Mu'az habis tasmi' 4 muka surat terakhirnya sebelum habis 30 Juzu'

Jangan lupa , kalau dapat sesuatu yang bermanfaat , share-share la yer . Jadilah Da'ie yang mantop ! Jadilah Hafiz yang 'masyi' ! Banyak lagi nak cakap sebenarnya , *speechless* . Bangga giler dapat kawan macam anta , selalu didik ana , dulu ana jatuh , anta tolong bangunkan ana .

Ya Allah , Engkau berkatilah persahabatan kami Ya Allah , Engkau jadikanlah Muhammad Mu'az bin Omar sebagai Hafiz yang 'masyi' Ya Allah . Amin .

Ingat Mu'az , anta orang terpilih , bukan senang nak hafal Quran laju macam anta :) . Jaga amanah yang Allah bagi kat anta , jangan persiakan ia. Jutaan tahniah buat anta . Semoga anta menjadi Qudwah Hasanah kepada semua pelajar Al-Amin . Good Luck TKU !
Semoga menjadi pemimpin dan pentarbiyah yang berjaya dunia dan akhirat !


p/s : post ini post khas untuk Mu'az


Wassalam

16 comments:

mu'az omar said...

astaghfirullah astaghfirullah astaghfirullah, Isyraf, jgn seksa org cmni. =.=

apapun, JAZAKALLAHUKHAIRANKATHIRA.

ok, *speechless T___T

Isyraf Imrani said...

[Mu'az Omar AL-HAFIZ] - astaghfirullah , Mu'az , ana tak seksa sesiapa pon , hehe :) . 'afwan . tahniah sekali lagi .

amirulizzat said...

MUAZ OMAR AL-HAFIZ !
Tahniah Sahabatku !
Aku gembira gila !
Walaupun bukan aku yang khatam tuh ,
tapi aku tetap bangga .
"Ya Allah , Sahabatku dah menjadi HAFIZ ! Terima Kasih yang Ya Allah !"
HAHA ! SERIUS BANGGA GILA !

*aku tahu aku cm keling , ni lah akibat nya comment bila badan kesejukan main hujan plus bangga . HAHA !

Walau apa pun , Congratulation to you Mu'az ! Aku bangga gila dengan kau ! xD

p/s : aku cakap bangga just 4 kali -__-"

khalidah alhusna kamilen said...

tahniah.berita gembira utk semuaaa !

Isyraf Imrani said...

[izzat] - aku pon bangga dengan mu'az
[khalidah] - yup

mu'az omar said...

jazakumullahu khairan kathira to all. still speechless. *sorry.

Isyraf Imrani said...

[mu'az] - Al-Hafiz , rilek dulu , i understand bout tat "speechless" thing :)

amirulizzat said...

Seorang HAFIZ lahir dalam kalangan batch kita . GEMBIRANYA !

amirulizzat said...

tak habis-habis lagi budak ni ^^

Isyraf Imrani said...

[izzat] - yup , dan bakal ketua pelajar kita :)

khalidah alhusna kamilen said...

GENERASI HEBAT! :)

Afif Marzlan said...

alhamdulillah..tahniah muaz..tak mesej pun kat ana..patotla semalam ana tak leh nak tidur..sukar lelapkan mata ingatkan anta..(isyraf tak yah nak jeles)..hehe rupa2nya ada berita gembira..patotla ana semalam mcm malas nak pergi kelas tapi semangat nak pergi skola..nak jumpa anta isyraf izzat sume2 la.. rupa2nya ada sesuatu yg berharga.. YA ALLAH sesungguhnya Engkau Tuhan Yang MAHA BERKUASA..ana tak terkata..lidah ana kelu..ana sedih dalam gembira..menangis kegembiraan..tepon ar ana mlm ni.. kalau rajin la..haha takdelah juz joking..semoga dengan menjadi hafiz anta semakin tabah dan rajin murajaah..mcm update blog pulak.. sori isyraf..tumpang blog anta.. May Allah bless you and all of us..

Isyraf Imrani said...

[khalidah] - yer
[afif] - amin .

A-Z (:hazim:) said...

dulu ana respect sgt senior2 yg jd hafiz mcm kak azlina, abg abdullah hafiz, & lain2... skarang seorang drpd rakan kita pulak yg betul2 berada di tmpt diorang...
kelu x terkata...

Isyraf Imrani said...

[zufar] - dulu jer ? sekarang ? alhamdulillah .

Anonymous said...

Salam...

Pertama-tamanya, tahniah kpd Muaz Omar kerana sudah berjaya mengkhatamkan 30 juzuk Al-Qur'an. Saya harap anda sematkan lah ia dihati anda, bukan hanya di minda.

Ingat pesan sy dulu? Kalau dah habis 30 juzuk tu, pg ambil syahadah, kemudian ambil Ruqu', baru lah anda layak digelar al-Hafiz... Ambil dari orang yang layak memberi, jangan main ambil je, keberkatan mesti dicari... Ingat tuu....

Tapi harus diingat, gelaran Al-Hafiz yg sbnr adalah utk org2 yg menghafal plg kurang 3000 hadis sahih beserta matan dan sanad2 nya. Al-Hafiz disini adlh penjaga Al-Qur'an, jadi jagalah ia dan sematkan didada (dihati) anda.

Mafhum Hadis Nabi:

"Barangsiapa yang sudah menghafal Al-Qur'an, kemudian ia sengaja melupakannya (tak menjaganya dgn baik), maka ia akan dibangkitkan di padang mahsyar dalam keadaan tangan dan kakinya kudung"

WAllahua'lam,


Salam kpd tuan blog dan muaz omar, dr sy ketua kelas 4tiz...