Thursday, March 17

Kawan aku ada Blog

"Katakan TIDAK! kepada pembaziran masa."

Assalamualaikum. Ramai kawan aku ada blog, tapi tak pernah-pernah nak update, yang update cume tinggal berapa ketul jer.

Walaupun sekarang dah tahun SPM, masih ramai yang terlekat dan terngiang-ngiang nak bukak facebook. Dah la lembab sekarang. Blog sikit pun mereka tak pandang, pada pendapat aku blogging ni banyak manfaatnya. [link]

Apa ya manfaat blogging? Internet ada, pergi la cari. Kadang-kadang kita tak perlu suap semua benda bulat2 kat orang.

Nah ini dia, blog kawan aku yang masih update : -
2. Nawi

Mungkin mereka ni tak akan update setiap hari. Blog mereka masing-masing ada kelebihan sendiri, kadang-kadang rasa seronok blogging bila ada kawan yang juga suka blogging.

Isilah masa cuti ini sebaiknya.

Daripada Ibnu Abbas ra berkata, telah bersabda Rasulullah S.A.W. : "Terdapat dua nikmat yang kebanyakan manusia sering lupakan yaitu nikmat sihat dan nikmat masa lapang" (Riwayat Bukhari).

5 comments:

Thaaqhib Mohammed said...

blog melatih berfikir, mungkin

Isyraf Imrani said...

ada betulnya

Nawi Zharif said...

Bagi aku, Blog ni, adalah memory card.
memory card otak Sekumpulan besar manusia tidak cukup untuk mengingat semua maklumat.
Bantuan memory card lain diperlukan seperti blog, tumblr, flickr, Facebook

Isyraf Imrani said...

Nawi - yaaaaaaa "Keeping Those Memories" (?) hehe, betul jugak tu, ada macam2 faedah boleh dapat drpd blog ni :)

Muhammad Mu'az said...

mu'az omar like nawi zharif's comment~ :)