Wednesday, December 14

Al-Amin ucap selamat tinggal?


'Al-Amin'. Perkataan itu sendiri membawa seribu satu kenangan dan makna. Alam persekolahan, ramai yang kata alam persekolahan ialah alam yang paling bermakna dan 'best' dalam hidup seseorang. InsyaAllah, pada pendapat aku pula, alam Al-Amin lah yang paling best :)

Kalau ikut kiraan 'Daisypath', aku sudah berada di Al-Amin selama 8 tahun 11 bulan 1 minggu 3 hari. Sejak tahun 2003 hingga lah semalam. Kini aku sudah pun bergelar alumni (?) Oh memang sudah ada yang panggil aku alumni Al-Amin pagi tadi.

Semalam sempat menghabiskan masa seharian bersama rakan-rakan, study PQS sama-sama buat kali terakhir mungkin. Terasa seperti tidak mahu meninggalkan saat itu.

Jadi, SPM pun sudah melabuhkan tirainya. Pertempuran selama sebulan menggunakan mata pena sudah berakhir. Tidak lama lagi program terakhir untuk OneSe7en di Al-Amin iaitu Xplorace.

Al-Amin mengucapkan selamat tinggal? Oh tidak, Al-Amin sebenarnya sentiasa mengalukan kedatangan kami, sentiasa memerlukan kekuatan dan pengorbanan tenaga dari kami untuk meneruskan proses tarbiyah di Al-Amin.

Jadi mungkin belum sampai masanya lagi untuk aku tinggalkan Al-Amin? Mungkin sudah?

Apa pun, kepada warga OneSe7en, tahniah kerana telah berjaya menempuh sebulan SPM. Selamat bereksplorasi kawan-kawan!

AKU PASTI AKAN RINDUKAN AL-AMIN.

Wallahua'alam.

1 comment:

Al-Mufakkir Hamidi said...

ada pepatah mengatakan:
"Tinggalkan satu pulau, anda akan bertemu dengan pulau yang lain, yang pastinya lebih baik!"